Sunday, September 25, 2011

Sudah beli La Tahzan Jangan Bersedih..

I am officially a teacher. yes sudah tujuh bulan mengajar sebenarnya. tujuh bulan yang penuh suka dan duka. banyak duka sebenarnya. entahlah. tapi alhamdulillah akhirnya dah ada kerja. dan yang pastinya duit sendiri  ;)

banyak sangatttt nak cerita kat sini tapi tak tercerita. sebabnya malas nak mengupdate.
semalam pegi The Curve/Ikea..dan singgah di MPH. lama sangat tak menyinggah ke bookstore sejak dah keje nih. so dan cari buku La Tahzan : Jangan Bersedih. Buku ni dah lama sangat berada kat pasaran tapi lately baru tergerak hati nak beli.
sebabnya lately asyik dirundung duka dan terasa ingin mencari sesuatu yang hilang dalam diri ini...

salah satu petikan buku tu. tak sempat baca habis pun lagi. cuma yang ni sangat memberi inspirasi 

 Masa Depan Akan Datang Dengan Sendirinya
~Kita tak perlu menilik masa depan sendiri. Masa depan kita masih dalam genggaman Allah. Kenapa perlu bersedih dengan masa depan yang kabur?~

InsyaAllah semoga mendapat sesuatu yang hilang itu kelak.....
p/s: you, will be here for work. im not hoping for anything.. :)

4 comments:

LEMONADE said...

I pun baru lepas beli buku. Tajuk dia Persediaan Sebelum Mati. Will update soon. Boleh jadi insaf bila baca buku ni.

lynn-the gudigudigurl said...

yup sila updet..
penah terpikir dan terasa...kenapa kita makin jauh dari Nya?..hmmm

ainnia said...

buku ni beguna sgt..motivate diri sendiri ;)

lynn-the gudigudigurl said...

ainnia:
yup..really true..sgt motivate..
alhamdulillah :)