Sunday, May 15, 2011

saya risau tua. ahh damn!

i just hit my jubli perak day. and im not feeling happy at all. ahaha. 
Okay.
siapa tak takut tua kan? bukan perempuan namanya kalau tak risau dengan age-ing nih. 
aku rasa aku dah tahap obses dengan semua menda yang berkaitan dengan anti-ageing sekarang. ahaha
dan bila aku ngadap internet, tangan ni laju je pergi kat search enjin goole : petua awet muda..
kehkehkeh kantoiii..

tapi berkat kerajinan aku menggoogle, meh sini nak kasi tips sikit nak maintain Forever 21.pewwit  dan sekarang aku dengan gigihnya cuba ikut.

1. sit-up. buat la sit-up weh.sepuluh kali sehari pon tak pe. at least perut kau yang berlapis-lapis tu kena tempias exercise. heh.

2. antioksidan. yang ni penting. aku syorkan green tea and a green apple a day. sekarang ni aku hari-hari bawak bekal epal hijau g sekolah. padahal tak dapat bwk nasik goreng g sekolah ko bawak epal. sobsob.

3. multivitamin and supplement. aku syor : Evening Primrose Oil dan Collagen. ahaa. sebut pasal collagen, aku ade consume satu product collagen dari Jepun brand Fabula. tah mana hidayah nak beli aku pon tak tahu. ni sebab lame sangat merayau-rayau tak tentu arah dalam Watsons terus dapat godaan syaiton beli menda alah tu. tak start makan or minum lagi. nanti aku updet. kalo aku rajin. hekhek

4. moisturiser lotion. bile makin meningkat usia, kulit makin kering. lagi-lagi kalau kau kerja dalam aircond 24/7. so rajin-rajinlah tenyeh lotion. aku syor: Palmers. :)

5.drink plenty of water. ni dah biasa sangat dah korang dengar. tapi korang tak reti-reti nak buat kan? macam haku la. aihh.

6. avoid sunscreen. kalo terpaksa juga berpanas cuba-cubalah pakai sunblock yer. hah Isnin ni ada Sport's Day. jadik Dayang Senandung dah la aku. huwaaa.


okay. itu sahaja. dan aku harap aku akan ade info tambahan. mungkin korang ada. share la. tak baik tau muda sesorang. 

No comments: