Thursday, October 8, 2009

Rahsia Saya Awet Muda

Situasi 1 : Menipu
Situasi 2 : Ditipu
Situasi 3 : Tertipu
Situasi 4 : Penipuan
Situasi 5 : Tipu-tipu


Aku pernah berada di semua situasi di atas.

Pada aku,

Perkara paling mudah antara situasi di atas adalah untuk menipu. cuma perlukan sedikit muka tembok beserta keyakinan tinggi itu sudah memadai untuk menjadi pentipu yang berjaya.(aku selalu mencuba tapi hasilnya agak tidak cemerlang =P )



Dan rasa yang paling paling ter ter sangat sangat amat amat sakit apabila ditipu. Sungguh. hahaha. saja double nak tunjuk betapa sakitnya oh!



Tertipu? Selalu juga. Tapi rasanya tak sesakit ditipu. Tertipu rasanya itu salah diri sendiri. Tak nak selidik. Tak nak cek betul-betul. Contoh ringkas: aku tertipu harga Softlan 3L kata murah padahal mahal macam biasa &^YBgRE$%&^*. Giant selalu macam tu. :(


Kalau kamu pandai sangat menipu, kamu pandai kah nak tutup penipuan kamu tu? Yakin? Rahsia untuk hidup dalam penipuan ialah kamu kena kuat ingatan. Sebabnya, jawapan tipu kamu harus sentiasa betul tak berubah-ubah. Betul kan? kan?


Yang ni last
Tipu-tipu tu macam main-main la.
A: ko dengan dia ada apa-apa ke? ingat sikit, ko tu dah ada orang punya. Nanti dah sayang betul kat dia kang nayaa
B: Ala, rilex ar. aku sayang dia tipu-tipu je pon.


Hermm..pelik. sayang pun ada tipu-tipu ke?



Hahahaha. entry menipu. tulis tajuk entry rahsia saya awet muda padahal cerita pasal tipu. See..senang je nak menipu. kehkehkeh. Sumpah rasa nak sepak diri sendiri wat entry entah hape-hape. LOL

6 comments:

Ahmad Syahril said...

cess... tertipu dgn tajuk td... pndai ek... hehehe... tapi kira awk tak tipu... cuma berhelah je kot... tipu ngn helah berbeza tau...

ustazah sy dulu ckp kn... tipu aka bohong tu berdose besar... tak kira apa alasan pun... tapi kalo helah takpe... Nabi pun penah berhelah...

tapi cm sy... helah pun sy cuba elak (sesekali berhelah jg hehe)... sbb takut disebabkan sy ni ala bengong2 sket... helah pun jadi bohong... hehehe...

p/s: sesekali susah nk beza helah ngn bohong...

Ahmad Syahril said...

gudigudigurl tu ape??? hehehe...

best gak bila sebut laju2... gudigudigurl...

lynn-the gudigudigurl said...

Ahmad Syharil :
Ouh tu dikira helah ke?
xtau pulak T___T.
hehehe

menipu memang berdosa. tapi kadang-kadang tak dapat elak juga.
teruk kan.


ahaa gudigudigurl masih ditanya.
hehhe

keristamingsari said...

mengapa menipu? Antara Realiti dan Fantasi....
Menipu kerana duit, menambah kekayaan, hobi, menambah koleksi,hidup dua alam, atau memang perasaan sebegitu(feel), entah apa-apa lagi...?
Putaran kehidupan memang unik...ada yang menipu dan ada juga yang nak ditipu....? mengapa yek?
" Tepuk dada tanya selera"

keristamingsari said...

kalaulah hidup ini semudah ABC, sudah tentu ramai yang berjaya dan tiada lagi kemiskinan dan kesusahan...
Kalaulah dunia ini tanpa sipenipu maka tiadalah mangsanya...tiadalah yang menderita dan merana...
Berapa ramai ingin mengapai bintang dilangit...hidup laksana burung yang bebas terbang ke mana-mana sahaja...tiada peraturan...
Tapi kita ada agama...yang lengkap dengan urus tadbir hidup...yang akan membawa kepada kehidupan yang abadi...Insya-Allah...

lynn-the gudigudigurl said...

keristamingsari:
tu la. kalo tiada penipu..tiadalah yang ditipu.tertipu dan juga penipuan

so, yang menipu start dulu.
so, buang sifat menipu dulu.

ehe
bukan ckp kat abg sham saja,
tapi pada diri sendiri juga
=P