Monday, October 5, 2009

Homoseksual..kini satu realiti

Entry serius. Tolong baca dengan serius. Tapi tak perlu kerut-kerut dahi. Nanti lekas tua. Nanti buang duit beli krim macam-macam nak cegah penuaan. Dahlah krim anti penuaan tu mahal. Penuaan tu semulajadi. Biarkanlah...Hahaha rindu nak melalut di blog sendiri =P
Okay..proceed..




Gambar adalah dari sumber



Tajuk projek moral-esaimen terbaru aku kali ni isu-isu moral di Malaysia. Dan aku pilih untuk kupas isu homoseksual yang makin tenat di Malaysia sekarang. Mungkin bukan sekarang tapi dah lama tapi hanya aku yang baru buka mata.

Dulu..aku memang tak rasa ape-ape pon isu dan aku rasa Mastika* cuma nak jual majalah tapi satu hari, aku bloghopping ke satu blog mamat ni yang terang-terang mengaku kehidupan gay dia. Mamat tu memang berani. Yang tu memang aku puji tapi sayang berani tak bertempat. Siap publish life songsang dia, pakwe, kawan, gambar2 vacation dia dengan pakwe, dan paling sedih kehidupan seksual dia…..ouh betapa jauhnya dia tersasar :(
baru aku sedar...homoseksual memang realiti yang harus aku aku terima.

Lagi satu, golongan yang terjebak ni bukannya calang-calang. Bukan mat rempit. Bukan mat gian. Tapi golongan-golngan idaman gadis-gadis. Kehkehkeh. Over di situ.
Ouh kesian. Gadis juga yang rugi. =P

Salah siapa?
Jangan salahkan 100 peratus salahkan mereka-mereka ni. mungkin mereka ada kisah silam. Mungkin pernah kecewa dengan gadis. (ceh kenapa asyik nak guna perkataan gadis. Geli.wawawa). Maaf. Sekadar pendapat aku, kalo ada yang terjebak dengan kancah ni hanya sebab kamu pernah kecewa dengan pompuan…aku memang tak kesian langsung. Come on la, tough la sikit!!! Takkan sebab awek tinggal, ko sanggup masuk golongan ni, istytihar anti-wanita? Rayuan aku sebagai seorang gadis (kehkeh)……..tolonglah jangan =(

Pencegahan?
Bagi aku, pendapat peribadi aku.. kalo kita nasihat mereka dengan kisah-kisah nabi Luth memang tak jalan. Sebab rata-rata yang terjebak bukannya zero hukum hakam agama. Diorang lebih dari tau. Pokok pangkal..diri sendiri.
Sesiapa yang terjebak, aku bukan siapa-siapa untuk menghukum. Malah aku simpati. Kita yang bercakap memang mudah namun yang menanggung mereka. Jangan terlalu ikut perasaan.

Emm..aku memang tak layak la nak menasihati sebab aku memang tak retilah. =(
Cuma, kalau ada sesiapa yang dari golongan ini yang terbaca, aku tidak menghina, jauh sekali meminggirkan. Cuma kehidupan kalian masih terlalu panjang. kalo hari ini kalian selesa/bangga/puas hati dengan life kamu, esok belum tentu.

Konklusi?
Korang la wat konklusi. Aku nak buat esaimen ni. Sepatah haram pon belum buat ni.
Esaimen untuk moral ni patutnya hantar lusa tapi aku lagi suka buat esaimen tu kat sini.=)
Kalo lah boleh buat esaimen tu ikut kepala sendiri, nak je aku suruh En.Yusri komen kat blog aku jer. =P
Kalau aku gatal cakap macam tu kat dia, konfem dia balas: Ingat..markah di tangan saya. Saya potongggg markah sahsiah kamu T___________T


P/S: En. Yusri lagi suka kalo ada wawancara video dengan golongan ni. bahan bukti katanya. Soalnya ada ke yang sudi mengaku…kalo ada kat maktab yang berani tampil, haa menjawab la dengan BPG .alahaiii

P/S/S : Aku dan housemates duduk berlima. Satu bilik. Soalnya, lesbiankah kami?kehkehekeh. kalo ya, memang rosak la anak bangsa.....

4 comments:

Ahmad Syahril said...

ayoyoo... tajuk yg menakutkan... tapi realiti yg mesti dihadapi... bkn sekadar diakui... dan usah dinafi...

ni pdgn peribadi sy laa (boleh diterima dan tersgt laa boleh utk ditolak)... punca terjadi mslh cmni... perkara2 mungkar ni... atas sbb manusia tidak betul2 kenal dan cinta Allah... tak kenal dan cinta Nabi... bg cntoh mudah laa... tgk tak rncngn bang bang boom... 100% anak muda yg ditanya psl apa tu hijrah nabi... tak reti nak jwb... bg jwpn pun melalut...

setinggi mana pun ilmu agama... tau hukum hakam byk mana pun... kalo tak kenal dan cinta Allah... tak guna... sbb tu jgk ada segelintir ahli agama yg menyeleweng... yg wat benda2 mungkar... sbb tak kenal dan cinta Allah...

rasa2nya... kalo ditanya pd golongan2 gay ni... bg depa 10 minit sudah laa... suh depa citer psl Allah... kalo lama sgt... citer laa psl Allah dan Nabi... rasa2nya??? jgn kata depa... kita pun belum tentu...

padahal... dakwah Nabi selama belasan tahun sejak jadi Nabi... sebelum solat 5 wktu disyariatkan... perkara yg Nabi betul2 tekankan... iman kepada Allah... bagi kukuh ilmu tauhid... bagi betul2 kenal Allah... dats y umat Islam dulu kuat... semua berebut nak mati syahid... solat sampai bengkak kaki... jelas laa bila akidah kita kukuh... setan pun tak larat dh nak pesong kita...

pergghh panjang tul ayat... maaf laa... tetiba bsemangat... hehehe spontaneous reaction... jgn mrh ey...

p/s: ulasan awk utk topik ni jg menarik... teruskan menulis...

lynn-the gudigudigurl said...

Ahmad Syahril:
alaa..esaimen sy dah hantar. kalo tak dah boleh dah tumpang copy paste komen kat atas ni hehehe

=P

sungguh. isu ni memang menakutkan. tap realitinya lagi menakutkan =(

ZuL said...

sanggupkah kamu mengahwini lelaki2 yang sebegini untuk mengelakkan daripada terjerumus kegiatan homoseksual?

lynn-the gudigudigurl said...

zul:
sori. lambat kamu respons. sy lagi lambat respons.

semua orang pon mahukan jodoh yang baik. sy tak terkecuali.

tetapi adekah cara mengahwini golongan ni masalah selesai?