Sunday, April 21, 2013

Ya Allah, saya penat ....

Saya bekerja seawal jam 7.40 pagi sehingga 1.35 petang. Itu waktu wajib berada di sekolah. Biasanya saya hanya pulang ke rumah dua jam selepas itu. Selesaikan kerja-kerja tanda buku, hal-hal perkeranian. Tapi jarang sekali dapat habiskan dalam masa dua jam itu. Saya mengajar di sekolah cina. Jumlah murid setiap kelas lingkungan 40 orang. Saya pegang 4 kelas . Murid-murid ade lapan buku latihan berbeza. Bayangkan beratus-ratus buku saya perlu semak setiap hari. Tak ditambah lagi karenah pentadbir dan karenah ibu bapa yang terlalu cerewet.
Lantas, saya bawak buku-buku balik rumah untuk disemak. Orang lain, balik rumah sudah boleh spent quality time dengan family. Tapi saya masih bergelumang dengan buku-buku dan hal-hal sekolah sehingga la ke masa tidur. Penat dan bosan. 
Jadinya, saya sangat sedih jika masih ade yang mempertikai kerjaya guru senang dan mudah. Mari berada di tempat saya sebarang dua bulan. Tengok ade turun berat badan macam saya tak :(
Tapi saya bersabar dan sentiasa niat yang baik-baik. Ini kerjaya sejak kecik yang saya pilih kan :)

Kemudian, saya ambik keputusan sambung belajar.
Yup saya kini bergelar pelajar masters di UKM. Alhamdulillah saya bersyukur dapat peluang sambung belajar tapi  rupanya saya terperangkap dengan masa. Terkejar-kejar ke UKM g kelas kemudian dengan assignment yang tak putus-putus buatkan nafas saya sesak. Haih.

Lagi, tahun ini saya juga bakal menamatkan zaman solo. Perlukan masa untuk buat persediaan. Sejujurnya saya teringin nak jadikan majlis perkahwinan itu sempurna di hati saya. Maksud saya sempurna bukanlah gilang gemilang cuma dulu saya selalu berangan nak DIY semua benda masa saya kahwin. Tapi nampaknya impian tinggal impian. Saya terpaksa serahkan kepada bridal boutique jugak. huhu. Tapi gubahan untuk hantaran dan juga goodies bag saya tetappppppppp nak buat sendiri. Ini muktamad !. Lepas exam kat UKM bulan 6 dan exam untuk murid-murid kat sekolah, nak start beli barang sikit-sikit. 

sekarang pukul 4.14 am. saya sepatutnya siapkan assigntment tapi saya blurr. menulis kat sini lah kejap.
Buku-buku bertimbun untuk disemak dalam kereta.Tapi ade orang offer nak tolong semak esok..heee Thank you, syg! Saya tahu dia pun berusaha nak kurangkan stress saya.. Terima kasih. 

Awak, saya harap sangat awak bersabar untuk tiga tahun ini. Saya memang perlukan sokongan awak untuk masa sekarang. Saya janji  saya cepat-cepat habiskan masters tapi no worries, awak akan tetap jadi keutamaan saya. Terima kasih kerana terlalu memahami. :')

No comments: