Thursday, April 25, 2013

Stock Shaklee In The House

Berbotol-botol suppplemen Shaklee sampai kat sekolah. Saya spent RM400  untuk tujuan tu. bunyi macam costly kan tapi RM 400 tu untuk tiga bulan which means RM133.++ sebulan sahaja untuk penjagaan kesihatan. ehee. bunyinya macam concern sangat pasal kesihatan. ahakss. 

Ok. kenapa saya sangat bersungguh-sungguh sangat makan supplemen ni? Tak boleh ke makan dengan sihat kemudian pergi bersenam je?
Saya mengaku saya sebenarnya takut tengok berbotol-botol supplement tu tapi setiap supplemen tu ade tujuan untuk keperluan body saya. saya tak ambik untuk suka-suka.

First sekali. Vitamin B, C, E, Alfalfa dan Zinc.
Semua ini untuk kulit. Kulit saya bermasalah. bermula sejak esipod putus cinta (hekkkk). tension dengan beban kerja, jadual tidur dan makan yang tak menentu hasilnya muka saya ditumbuhi jerawat yang tak putus-putus mostly atas dahi petanda stress. Kemudian bermula episod duka dalam hidup. Macam-macam produk saya guna. Dari Clinique sampailah ke sabun susu beras semuanya tak menjadi sangat.  Saya sampai pergi skin specialist yang quite famous ( Dr Ranjit dekat Bandar Sunway)  untuk cure jerawat tapi tak berhasil. dah beribu  ribu habis ok. sobs. 
Kemudian saya terfikir sampai bila saya nak bergantung pada antibiotiks yang terang-terang bagi bad effects untuk long terms. Kemudian saya pun mula lah meng-google dan akhirnya saya dipertemukan dengan Shaklee. Yakin dengan produk yang sudah established di pasaran antarabangsa, saya nekad nak mencuba.  bukan tak percaya dengan produk tempatan tapi produk tempatan biasanya dia hot bermusim lepas tu terus suam-suam kuku silap-silap lenyap terus dari pasaran. huhu. Saya nak rawat dari dalam dulu. InsyaAllah semoga kali ni usaha saya berhasil. 


The Shaklee :)


Next, mealshake. Ini sebagai makanan tambahan untuk tambah berat badan. Saya tak try pun lagi. Tapi sekarang ni saya noticed saya punya selera makan pun dah  macam dinasour. tu tak makan mealshake lagi tu hehehe. Saya seriously nak tambah  berat. At least 5 kilos menjelang November nanti. 

Dan kena ingat, bila dah consume vitamins ni jangan lupa MINUM AIR BANYAK ! jangan sampai semua vitamin tu jadi racun  dalam badan. 

1 comment:

kak ell said...

banyaknye..selamat makan ubat hehe :)