Tuesday, August 4, 2009

Asyik-Asyik Kompelin Pasal Budak Degil



P&P tadi. Observe dengan pensyarah.
Geram. Sedih. Marah.
Penat tido 4 am dua hari berturut-turut tak berbaloi.
Budak-budak ni kang.....
haiiiiiihhhhhhhhhhh


Mula-mula dah macam ni.

"Okey..duduk tempat masing-masing" sorang pon tak dengar. Okey mungkin diorang tak dengar suara merdu aku T_T
"Cikgu kata duduk tempat masing-masing!". Masih berlembut dan tarik senyum plastik.
"Duduk tempat kamu..Kerusi tu jangan pusing-pusing!!!" .
"Tak dengar ke, duduk tempat kamu lah.." aku dah angin..
"oiiiiiii tak dengar ke, cikgu suruh kamu duduk tempat masing-masing!!!!!! Kali ni dah cekak tangan kat pinggang, tak ingat dh lecturer kat belakang.



Lima kali arahan baru nak dengar.

Sudahnya...
Terus aku tak ada hati nak kontrol kelas. Lantak la nak jadi apa. Sudahnya P&P tadi aku entah hape-hape. Lain yang diharap.Lain yang jadi. Pensyarah pon komplen muka aku masam mencuka tadi..

benci betul.

Tapi tak tau nak benci kat siapa.

=(

8 comments:

hanis said...

salam...

lynn, banyak2 sabar k... takper, kita masih belajar. kita belajar dari kesilapan ye... nanti wat refleksi. tengok macamana. akak pun ada masalah nak kontrol kelas jugak. tapi... macamana2 pun, kena jugak wat senyum plastik walhal dalam hati ya Rabbi... sumpah hangin ngan depa...

gud luck lynn. ganbatte !!!

keristamingsari said...

yer ler adik lynn...sabar kan separuh daripada iman...mengajar tu pun dah dikira ibadah..tak ternilai jika nak dibayar dengan wang ringgit..

:: kay dora :: said...

Salam lynn, memang benar kdgkala kita tak tahan dgn sikap pelajar2 tu. awal2 dulu akak fed up jugak. maklumlah mengajar budak2 besar lagi byk cabarannya. tapi bila fikirkan kembali, apa matlamat kita sbg pengajar? utk mendidik, menyampaikan ilmu, etc etc... bersabar ye. byk pahala kita dpt sbg seorg guru. tambahan pula kita punya keinginan yg tinggi utk menyampaikan ilmu kpd pelajar2. ingatlah, semakin mulia sesuatu amalan, semakin besar dugaan.

cheers!

diLa said...

hahaha..
lynn tamoh tensi2..
beselah tu..baru ase nikmat mngajar kn..
kalo dorang skema jek.bosan gak kot..
neway..
ni lah harge n pngorbanan yg harus d byar sbg seorang pendidik.
mulia kerja kamu kn..
b strong!!
a go go! haha..;')

lynn-the gudigudigurl said...

hanis:
memang kita tengah belajar..
student pon tengah seronok buli..
tapi ni dah praktikum kedua, rasa tensen gila masih gagal kontrol kelas..kelas hujung mungkin...

=(

gud luck too!

lynn-the gudigudigurl said...

keristamingsari:
yer..sabar separuh dari iman..tengah sabar lah ni hehehe..

memang selalu pujuk diri sendiri
mengajar dengan ikhlas..baru dikira ibadah..

terima kasih unt ingatan

lynn-the gudigudigurl said...

sis kay:
thanx kak.
tak cukup pengalaman lg ni..

ehemm..
btw, im always adore u, indeed!!

lynn-the gudigudigurl said...

dyla:
hehehe..
tengah usaha taknak tensi2..


cikgu kerja mulia
*sengih*


ehehe