Tuesday, March 2, 2010

DIA lebih mengetahui

Banyak sangat kejadian tak terduga berlaku sehari dua ni. Manis dan pahit. Adil.
Hidup saya sangat adil. Diuji dengan dugaan itu, namun saya masih boleh tersenyum dengan kurniaan ini.

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah: 216)

Hati saya terpujuk dengan janjiNya.
Tentu sahaja Allah yang maha mengetahui apa sahaja yang terbaik bagi hambaNya.





Emmm.. ouh saya tidak berniat mahu menulis pasal anak itu. tapi bila saya terbayang penderitaan arwah sebelum detik akhir nafasnya, saya menjadi terlalu marah dan kecewa dengan syaitan itu.
al-fatihah buat allahyarham Syafia Humairah Sahari. buka mata lah masyarakat. bersekedudukan?. memang Malaysia sudah setaraf Hollywood.









 

4 comments:

greenhall said...

malaysia kan hebat.

setakat hollywood tu, dah lama dorang kena tinggal jauh dengan malaywood ni.






al-fatihah.

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

alfatihah :-(

s.c.h.u.l.t said...

dah macam orang kafir. we like each other? let's stay together!

b*ngang!


hmm..moga Allah jauhkan. harap anak2 sendiri satu hari nanti terlindung.

Al-Fatihah

lynn-the gudigudigurl said...

green hall:
zikr:
syud:
hermmmmmm sangat sensitif dgn isu itu hingga x mahu mengulas panjang =(