Sunday, October 7, 2012

Kisah Vitamin Shaklee dan 3L air setiap hari.

Assalam.
Hari hari ke ke tiga saya start dengan vitamin Shaklee. Start dengan Vitamin C, E dan B.  Semua vitamins ni sebenarnya cure untuk kulit tapi secara keseluruhan untuk kesihatan overall.
Sejujur-jujurnya saya memang concern kesihatan tapi selalunya tak istiqamah.selalu sangat macam tu. hmm

Kenapa Shaklee?
Sebelum buat ambik keputusan nak cuba Shaklee, saya terlebih dulu google sana sini pasal produk ni. Ternyata produk ini insyaAllah selamat dan international selling. Bukan tak percaya dengan produk tempatan tapi biasanya produk tempatan dia meletup sekejap je lepas tu diam kadang-kadang langsung tak dapat dikesan lagi. Kan? Banyak sangat la produk tempatan camtu.
Saya sekarang tengah cuba yang trial pack. InsyaAllah jika serasi dengan badan, saya nak ambik full set nanti. Bab kesihatan ni seriously saya tak berkira langsung. Kalau duit ada, tapi badan lemah lesu, muka pucat pon tak ada guna. Saya bekerja untuk diri saya, dan bantu keluarga mana yang termampu. RM246 consume untuk 4-6 bulan.Nampaknya saving bulanan kena add la. Budget For Supplement :p

So, disebabkan ambik banyak supplement setiap hari, kena la minum air banyak. kalau tak, semua menda tu akan jadi racun dalam badan dan healing process pon jadi macam complicated. so sekarang saya memang pastikan akan minum sekurang-kurangnya 3L air setiap hari. Masa memula tu, perut terkejut agaknya dalam sejam pergi toilet 3 4 kali. Ohh penat weh. Sekarang pergi mana-mana, air memang sentiasa ada di sisi. Mujurlah saya jenis suka minum air tapi dulu tak disiplin. sekarang ni sejak berShaklee, memang wajib minum banyak sebab takut badan beracun hehe 

1 comment:

Unknown said...

Hye dear. Just a little sharing. Berat badan 25 kg perlu consume 1 litre air. Kalau 50 kg perlu consume 2 litre air. So, how many litre u perlu consume air, bergantung kepada berat badan u dear. ;)

Just my two cents. :)