Sunday, March 1, 2009

Hantu..

Pernah tengok hantu?
Kena usik ngan hantu?
atau korang memang hantu?

erk..

aku memang hantu..
hantu movie seram..
Sejak bergelumang dengan movie hantu tu, macam 2 jenis nama hantu aku tau
kuntilanak la, hantu jerut purut la, tali pocong perawan la, suster ngesot la..
tapi serius..aku tak pernah tau rupa hantu itu sebenar-sebenarnya
Bila hantu keluar, aku tutup muka, tutup mata..

hehehe

dan semalam aku dan members lepak tengok movie hantu lagi.
CD haram beli kat pasar malam la. Seperti biasa, movienya mestilah seram dari Indon. Kalau tak seram tak syok. Cerita kali ni Bangku Kosong. Citer dah lama tapi hanya tu yang ada.
Tengah melepak tengok CD, tetiba aku boleh terlelap.

Dan aku taktau aku mimpi ke hape tapi aku tiba-tiba tak boleh bergerak dan bercakap.
Kaku dan bisu.
Aku jerit tapi suara tak keluar.
Mati-mati ingat diorang mainkan aku.
Aku terjaga tengok CD dah pon habis dan aku siap boleh tanya citer ni caner?
Sebab malam dah lewat, aku diamkan saje.
Aku takut kalo aku cerita, tak pasal-pasal kena berkampung kat bilik Chot
Padahal asenmen banyak gila lagi.

Paginya, aku bagitau Ros..
"Aku kena tindih weiii......"
Ros senyap..
"tak..mainan perasaan tu"
Aku tatau itu jawapan ikhlas atau saja nak kaver takut =P

Persoalannya,
Err..apekah itu peristiwa ditindih?
Aku tatau sebab tak pernah kena
Atau malam tu aku memang ngantuk?
Namun, serik ke aku?
tidak kot.
Satu CD lagi tak tengok.
Lepas anta esenmen EDU, kita bukak panggung lagi Ok!

5 comments:

Aqilah said...

kte penah skali. huhu... mase kat kg.

lecturer kte ckp ade scientific explanation behind pe yg berlaku.

bgi kte, mgkn jgk sbb tu. tpi sbb ade 'benda' pun kte caya gak.

x bez kan kena. haha :p

lynn-the gudigudigurl said...

Aqilah
tu lar..tak tau tu perasaan ke aper
selalu jer dengar orang kena tindih
tapi tak paham tindih camaner?

cahayaqaseh said...

dulu akak selalu kena macam tu.
bila bagi tau mak, mak kata hantu tindih...
betul atau tidak, entahlah akak tak pasti...

akak pun suka tgk citer hantu. melambak dvd hantu indonesia, thailand atau jepun kat umah. tapi skrang akak dah bagi semua dvd hantu kat member. bila tgk banyak sgt citer hantu, terasa2 lak macam ada jer yg mengekori tiap waktu...hehe....

lynn-the gudigudigurl said...

kat sini tak takut sangat sebab tengok ngan kawan2
hehe
tapi hantu Indon ngan Thai cam real kan

lynn-the gudigudigurl said...

kat sini tak takut sangat sebab tengok ngan kawan2
hehe
tapi hantu Indon ngan Thai cam real kan