Friday, January 8, 2010

Bukan Ipoh

Dah tahu sekolah nak pergi posting praktikum. dekat SK Chep*or, Chemor.
Bukan dekat Ipoh.
Jauhhh tu.
Petang tadi dah pergi tengok sekolah.
40 minutes plus berenti tepi jalan tanya orang jalan nak pergi sana.
Jalan bengkang-bengkok dan sempit dan sunyi juga.
So bila sekolah makin jauh dari rumah, banyak benda kena korbankan. expenses juga makin meningkat.
Takpe, we take it as challenge.
Alah, apelah sangat kalo nak dibandingkan dengan tempat posting kak Hanis. SK Lemoi Cameron Highlands. Katanya SK Lemoi adalah sekolah yang paling sukar laluannya di Semenanjung. Tiada kenderaan lain yang boleh membawa mereka ke sana kecuali motor yang sudah dimodifikasi ( hah kau ayat!) untuk mengharung lumpur separas lutut...untuk baca kisah inspirasi dan juga tragis kak Hanis, boleh klik sini.
Aku baca dengan pelbagai rasa. kagum, takut, cemas, risau dan bangga. 
Bagaimana kalo aku juga menjadi insan terpilih itu?

Dah sudah. taknak pikir. Lambat lagi tu.

Buat Kak Hanis, tabah ya.

#Dulu aku tak layan Anak Betong, tapi sebab bosan kat rumah aku tengok citer Cucu Betong. Asal aku rasa nak lempang je malika dengan ratu tu sekali. nak tercekik aku tengok diorang  bercakap. hahaha.

## Aku rasa aku dah matang banyak sekarang. banya benda aku rasa aku buat dengan pertimbangan akal =P











20 comments:

greenhall said...

bagus! bagus!

jgn jadi govvant ya cik lynn..
haha..



selamat berlajar!

sI tEDI said...

selamat berpraktikum

mie said...

selamat pagi cikgu...
ajar rajin2 ye..
heheheee

jeffry azizi jaafar said...

ala, cikgu mesti berkorban kan2? lynn kan?

:P

diLa said...

hahaha..nak gak jadik matang awak!;p

::alifdalmim:: said...

selamat berpraktikum..sama la kita..cuma saya masih di sekolah yg sama..hihi..tak de nk pkir apa lagi.

FizahZainal said...

org cikgu muzik.
mahu belajar muzik.
hehe~

lynn-the gudigudigurl said...

greenhall:
err ape yang bagus encik?

lynn-the gudigudigurl said...

si Tedi:
eheh, tengkiu =)

lynn-the gudigudigurl said...

mie:
ajar rajin2?
haha. baiklahhh

lynn-the gudigudigurl said...

jefry:
nak belajar berkorban lah ni =)

lynn-the gudigudigurl said...

diLA:
ehehe. sila2
kamu ke mana cik dila. busy kah?

lynn-the gudigudigurl said...

alifdalmim:
ouh ni mesti JQafkan?
elaun nak kena potong ke????

lynn-the gudigudigurl said...

Fizah:
cikgu muzik eaaa?
eheeh

greenhall said...

bagus coz dah matang.. dah xkencing dlm sluar lg. haha

lynn-the gudigudigurl said...

greenhall:
ehhh mana ko tau takkk??
hahahah

greenhall said...

la.. xcukup matang lg la kalo mcm ni. haha..




mesti bf ko panggil ko baby! kan? haha

lynn-the gudigudigurl said...

greenhall:
laah macam tu ke kira matang?
tak leh kencing dlm seluar?
hadoiiii
hahaha



bf aku tak reti sebut baby pon. camne tu?ahaks

ASaDa RyutaRo said...

selamat menjadi cikgu praktikum.. best wo0o... hehehe

lynn-the gudigudigurl said...

asada RyutaRo:
tengkiuu..mana tau besss?