Sunday, April 5, 2009

Ayahanda, Anakanda dan Celcom Broadband

Anakanda : Abah..semua kawan kat maktab dah ada broadband. Tengah ada PC fair ni. Celcom
wat promosi murah.
Ayahanda : Hah..beli lah..kalo nak buat belajar beli lah
Anakanda : Kita dah kira..dekat ujung-ujung bulan tu, baru tak cukup duit
Ayahanda : Kalo tak cukup duit bagi tau lah…
Anakanda : Tak membazir ke bah?
Ayahanda : Kalo guna buat belajar tak membazir la..bunyi macam susah nak cari bahan




Ohh..Anakanda tersentuh ayahanda. Sesungguhnya ayahanda bapa paling memahami di dunia ni. anakanda cinta sama kamu ayahanda!!!



Selepas perbualan tersebut, si anakanda terus menSMS rakannya, Rose serta Joe untuk meredah lautan manusia di PC Fair kat Stadium Indera Mulia, Ipoh. Sebenarnya ini pengalaman kali pertama si anakanda ke PC Fair. Memang si anakanda ini bukan pencinta gadget terbaru pon. Baginya, hidupnya sudah cukup sempurna dengan laptop dan printer berusia 3 tahun, digicam 7.1 megapixel, serta henpon cabuk (walaupun si anakanda begitu teruja dengan Iphone, anakanda ini masih sedar diri).




Dan tak pasal-pasal si kawan anakanda, Rose turut membeli sama broadband itu. Hohoho.







anakanda dan rakan, Rose completing segala jenis forms






dan akhirnya...

broadband Celcom ini dalam genggaman. kat ulu kinta tolong la lajuuuuuuuu


Untuk membalas jasa ayahanda membenarkan anakanda membeli broadband, anakanda telah membeli sehelai kemeja untuk ayahanda sebagai penghargaan dan terima kasih. (Nasib baik mega sale ayahanda, anakanda save 70% tuu) Semoga ayahanda gembira. Untuk bonda nanti-nanti la dulu. Nanti anakanda cek pitih dalam bank dulu yek.





semoga kehenseman ayahanda makin terserlah dengan kemeja ini..hoho

Aku sangat sweet atau kaki bodek ya rakan-rakan?

11 comments:

A.Z.L.I.N.A said...

u're lucky to have him

lynn-the gudigudigurl said...

naa
yes i am so lucky
he is the best father!!

cik syazni said...

semoga ayahanda brtambah macho...
internet itu wajib..lalala~~

cikWahida87 said...

bpe ek harga celc0m br0adband skrg???

lynn-the gudigudigurl said...

cik syazni
hahahha
amin semoga ayahanda ku macho sentiasa

lynn-the gudigudigurl said...

cikwahida87
ymodem RM250 + monthly fee RM68
= RM318 Murah kan..cepat grab!!!
hihii

Princess Liyana said...

hu hu..COOL..bgus2..nasib pandai amik hati.blikan kemeja..mesti ayahanda lg tmbh pemurah..huhu

lynn-the gudigudigurl said...

semoga ayahanda tambah pemurah..
aminnnnnnn

mie said...

alahai murah gak...
tapi ikut kaw gak kan.....
lg satu,sape pakai vista xleh guna kan...
hmmmmm

lynn-the gudigudigurl said...

mie :
oh tatau pulak vista tak le guna
selagi ada line celcom, dapat la online
tapi antara laju ngan tak la

4.z.L.i.N.4 said...

hey..mine rm388..
mane aci..lynn pny mrh lagi..
huhuhu